Cabreig a Reus per la conxorxa Madrid-Barcelona-Girona per potenciar l'aeroport gironí

La Cambra de Comerç creu que existeix «un acord tàcit Madrid-Barcelona-Girona per potenciar les comarques gironines»
Imatge de l'aeroport de Reus
Imatge de l'aeroport de Reus | CEDIDA

 

La Cambra de Comerç de Reus ha reaccionat aquest migdia a l’anunci, per part del Ministeri de Foment espanyol, del Pla Director de l’Aeroport de Barcelona-El Prat que contempla, entre d’altres coses, la connexió amb alta velocitat amb l’aeroport de Girona convertint l’aeròdrom en la quarta pista del Prat. «Aquesta notícia posa al descobert, una vegada més, que existeix un acord tàcit Madrid-Barcelona-Girona per potenciar les comarques gironines», s’assegura des de la Cambra de Comerç de Reus, la primera entitat que ha posat el crit al cel després de l’anunci del ministre espanyol.

 

«Accentua clarament el greuge comparatiu amb les comarques del Camp de Tarragona que continuen pendents d’algunes inversions transcendents per poder millorar la competitivitat del territori en infraestructures bàsiques com són l’aeroport de Reus o el Port de Tarragona», s’apunta des de Reus en una nota de premsa enviada als mitjans. Per la Cambra de Comerç és vital disposar d’una connexió ràpida per tren amb la capital catalana. Si l’aeroport de Girona ja es considera una pista complementària de l’aeroport del Prat, «l’aeroport de Reus també ho ha de ser atenent que està ubicat al bell mig de la segona realitat metropolitana de Catalunya» demana el president Sanromà, que també forma part de la Taula per l’Aeroport de Reus.


L’ens considera molt important la construcció de l’Estació Intermodal aprovada pel govern espanyol. Sobre aquesta qüestió la Cambra recorda que ara fa dos anys el Ministeri de Foment va confirmar que, després de la paralització de l’obra l’any 2010, aquesta en cap cas s’ha desprogramat sinó que s'ha mantingut en la planificació del Ministeri. Per tant, la seva execució s’hauria de reprendre tan aviat com la sostenibilitat econòmica i la demanda estiguin plenament garantides.

 

El ministre de Foment espanyol, Iñigo de la Serna, ha anunciat inversions de 1.929 milions d’euros entre Barcelona i Girona fins l’any 2026, per tant, per la Cambra de Reus, és lògic pensar que s’acabarà construint l’estació Intermodal de l’Aeroport de Reus, que ja fou aprovada i licitada l’any 2009 per poc més de 54 milions d’euros. Per la Cambra de Reus aquesta infraestructura és cabdal per millorar la competitivitat del nostre Aeroport i del seu territori d’influència.


Andreu Martín (PSC): «La manca de visió estratègica de l’alcalde és tan gran, que la pagarem cara durant molts anys»

«La manca de visió estratègica de l’alcalde Pellicer és tan gran, que la pagarem molt cara durant molts anys».  Així de contundent ha estat el portaveu del PSC, Andreu Martín, davant l’anunci d’avui del ministeri de Foment, prometent la connexió amb l’alta velocitat de l’aeroport de Girona per convertir-lo en la quarta pista del Prat.

 

Per Martín, «és una molt mala notícia per Reus i demostra, un cop més, la manca de lideratge de Pellicer i la seva deixadesa a l’hora de defensar els interessos de la nostra ciutat». 

El portaveu ha alertat que els efectes negatius de la mala gestió d’aquest govern ja es deixen veure en tots els àmbits, fent referència als perjudicis ocasionats en àmbits com la cultura, l’educació, la salut o el comerç. «Pellicer està convertint Reus en una ciutat mediocre i, ara també, en l’àmbit de les infraestructures».  

 

En aquest sentit, ha recordat el projecte de construcció de l’estació intermodal al sud de l’aeroport i la connexió al l’alta velocitat, aturat en un calaix, i que podria connectar l’aeroport de Reus amb el Prat en 20 minuts. «Reus podia optar, també, a ser quarta pista de l’aeroport de Barcelona, pel seu posicionament estratègic, però Girona ens ha passat al davant. Fa uns dies vam saber que el nostre alcalde porta dos anys sense parlar amb el secretari general d’infraestructures per desencallar el tema. Potser Girona ha estat més insistent?», —s’ha preguntat irònicament Martín.

 

El portaveu ha recordat que Girona ja va aconseguir ser aeroport H24, és a dir, obrir les 24 hores del dia, la qual cosa li permet ser més competitiu. El PSC ha presentat diverses iniciatives en aquesta línia i per convertir-lo en una terminal de carga logística per tal d’impulsar l’activitat industrial i comercial de la zona.  «Però dubtem que l’alcalde hagi trucat a cap porta per tal de revitalitzar el nostre aeroport i convertir-lo en un element de dinamització econòmica de primer ordre. El tema li ve gran».

 

Martín també ha volgut destacar la repercussió negativa que la notícia d’avui tindrà, no només per la ciutat, sinó pel conjunt del territori.  «Connectar aeroports significa connectar territoris i, mentre altres zones del país fan passos endavant i cada cop ofereixen connexions més fàcils i ràpides, aquí fem com el crancs, cada vegada estem pitjor». Pel portaveu socialista «els ciutadans necessitem alcaldes i governs que defensi els seus interessos i lluiti pels projectes que condicionen el desenvolupament del territori. Pellicer haurà d’assumir la seva responsabilitat».



Comentaris
ANONADADA
Optimot consultes llingüistiques Cabreig: Fet de cabrejar la mar ¿Tanto cuesta consultar diccionario?

envia el comentari