Connectar una ciutat desconnectada

Tarragona és una ciutat poc compacta. Amb això no dic res de nou, i tampoc és quelcom positiu o negatiu. És, senzillament, una descripció de com és aquesta ciutat. L'Ajuntament distribueix aquesta ciutat en onze zones, cadascuna d'elles amb els barris pertinents. És una ciutat dividida per un riu, que sembla que a vegades en lloc d'unir, desuneix. Tampoc dic res de nou si comento que per anar del centre de la ciutat a Torreforta o a Bonavista, per exemple, és imprescindible comptar amb algun mitjà de transport.



Així és Tarragona, una ciutat físicament desvertebrada. Un territori pel qual és imprescindible disposar d'un bon servei de transport públic. En total hi ha 20 línies d'autobús, 17 de diürnes i tres de nocturnes. Componen una xarxa imprescindible pels veïns, atès que, com deia, no hi ha altra forma de connectar zones com ara Torreforta amb l'Arrabassada, per posar un altre exemple. Si el servei d'autobús no funciona, les úniques opcions que queden als veïns són dues: el transport privat, o no moure's, amb totes les conseqüències que cadascuna d'aquestes opcions comporta.



Parlo de la xarxa d'autobusos perquè fa setmanes que aquest servei està en crisi. Els treballadors van plantar cara a l'Empresa Municipal de Transports (EMT) per reivindicar una millora de les condicions laborals i de la flota d'autobusos. Aquest dimarts, 15 de maig, Begoña Floria, presidenta de l'EMT, anunciava un acord amb els conductors que ha permès desconvocar les jornades de vaga planejades pel 22 i 24 de maig. Desitjo que el resultat d'aquesta entesa sigui bo pel servei.



No entraré a valorar si les reivindicacions laborals dels treballadors són legítimes o no, ni si les negociacions s'han portat de la millor forma o si l'acord és el millor per tothom. L'únic que m'agradaria dir sobre aquest conflicte és que una vegada més s'ha posat sobre la taula la importància de preservar, impulsar i millorar un servei que sens dubte és imprescindible en una ciutat com Tarragona.



El punt del conflicte que em sembla més interessant és el que té a veure amb l'estat dels autobusos. És fonamental garantir la qualitat d'un servei del qual molts tarragonins depenen per anar a la feina, portar els fills a l'escola o socialitzar-se. Disposar d'una xarxa d'autobusos de qualitat, acompanyada d'un servei de sensibilització per l'ús del transport públic i d'una gestió de les línies organitzada i eficient, és necessari per fer d'aquesta ciutat, aparentment desvertebrada, un territori ben connectat. I per superar totes aquelles barreres que la ciutat en si mateixa ja ens posa.




Comentaris

envia el comentari