Turespaña o la promoció turística de Tarragona en mans de l'Estat

Tarragona és una de les ciutats escollides per una campanya turística espanyola. L'entitat pública Turespaña ha seleccionat l'amfiteatre com una de les imatges que apareixeran en un vídeo que vol vendre l'estat a diversos mercats internacionals. La presentació del vídeo que es projectarà per diversos canals es va fer la setmana passada en una roda de premsa on van participar el director general de Turespaña, Manuel Butler i la consellera de Turisme de Tarragona, Inmaculada Rodríguez. Una roda de premsa de nivell, al Seminari, amb un pica-pica inclòs. Cal dir que la presentació del festival Tàrraco Viva d'aquest any no va tenir ni la meitat de nivell en termes de protocol que aquesta.

 

L'entitat ha arribat a la conclusió, després de diversos estudis, diuen, que el que necessita Espanya és atreure el turista cosmopolita. Així doncs, la consellera, que va ser elogiada pel director de Turespaña diverses vegades durant la presentació, va defensar el mateix per Tarragona. Ni el seu departament ni la Diputació de Tarragona, que s'encarrega de la promoció turística de marques del territori com Costa Daurada, tenen res a dir-hi, no cal, de fet, perquè Turespaña ens ha fet la feina, sembla. Tarragona, o l'estat espanyol, vol atreure el turista cosmopolita. Un que diuen gasta més diners que la resta, que s'interessa per la cultura, per les compres i la gastronomia. Rodríguez treia pit defensant la importància de formar part d'una campanya com aquesta.

 

Mentrestant, Butler no deixava de repetir que tots els tarragonins han d'agrair-li aferrissadament a la consellera la seva insistència per formar part d'aquesta campanya. Doncs bé, per aquests tarragonins que hauran de donar les gràcies a la consellera, els agradarà saber que l'eix principal d'aquesta campanya és un vídeo, en el qual, entre altres coses, es repeteixen tòpics com aquest (cito de memòria): Espanya és quelcom més que toros o paella. Sí, així se segueix promocionant l'estat pel món. Els que vam acudir a la presentació esperàvem el moment en què s'anunciés quelcom nou, interessant, un projecte turístic per la ciutat amb cara i ulls.

 

Pensàvem que havíem acudit a la roda de premsa amb alguna finalitat més que informar que l'amfiteatre forma part d'una campanya espanyola de promoció turística. Si més no, perquè un escenari com aquell, tanta gent present i fins i tot tècnics de so a la sala, ens ho feia pensar. No hi estem acostumats. Però no. Sembla que el projecte de promoció turística, igual que altres projectes en mans del govern tarragoní, no té cap ni peus. No sabem si el turístic és un projecte sòlid, perquè tenim els responsables dedicant el temps en anar a parlar amb autoritats espanyoles per penjar-se medalles com aquesta.

 

Caralp Mariné és la responsable de l'edició Tarragona de delCamp.cat.




Comentaris

envia el comentari