El Port de Tarragona es presenta com a cas d'èxit a la Mediterrània en una conferència a Egipte

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va destacar l'aposta per la intermodalitat
El Port de Tarragona es presenta com a cas d'èxit a la Mediterrània en una conferència a Egipte.
El Port de Tarragona es presenta com a cas d'èxit a la Mediterrània en una conferència a Egipte. | cedida

 

El Port de Tarragona va ser presentat com a cas d'èxit a la Mediterrània en la Conferència de la Unió per la Mediterrània (UfM) - Canal de Suez en el Transport Marítim i Logística que es va celebrar els passats 8 i 9 de maig a Ismalia, al Canal de Suez, a Egipte. 

 

A la conferència hi van assistir més de 300 participants, entre els quals van destacar diversos presidents d'autoritats portuàries de la Mediterrània, representants d'organitzacions internacionals i institucions financeres, així com professionals experts en logístics portuària de diferents països, tant del sector privat com del públic. L'objectiu d'aquesta conferència va ser compartir les bones pràctiques i exemples d'èxit en la promoció de la intermodalitat i connectivitat en la regió euro-mediterrània


El Port de Tarragona aposta per la intermodalitat

Per la seva banda, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va ser l'encarregat de presentar el cas del Port tarragoní i la seva ferma aposta per la intermodalitat conjuntament amb els ports de Marsella i Gènova. 

 

Després de la conferència inaugural, que va anar a càrrec del primer ministre egipci, del vicepresident italià de Transport, del ministre de Transport d'Egipte i del president de Puertos del Estado, va arribar el torn de les autoritats portuàries de diferents països. Andreu va fer una primera introducció sobre el sistema portuari espanyol i la seva connectivitat amb la Mediterrània. També va destacar els avantatges del futur Corredor del Mediterrani i el potencial internacional que tindran els ports espanyols connectats a aquest eix logístic. 

 

El president del Port de Tarragona va destacar també el gran esforç inversor tant públic com privat que s'està fent en infraestructures que tenen com a finalitat la potenciació de la connectivitat mitjançant la intermodalitat i, en especial, les estacions intermodals ferroviàries i ferroportuàries desplegades per tot el territori. Andreu també va destacar la privilegiada ubicació geoestratègica dels ports del Mediterrani, pròxims a una de les principals rutes marítimes del món, que connecta l'Àsia i l'Orient Mitjà amb Europa i on el Canal de Suez juga un paper clau. 

 

Pel que fa a la intermodalitat, Andreu va destacar la nova terminal intermodal de 'La Boella', que compta amb ample mixt (UIC i Ibèric) en les seves quatre vies, i pot acollir trens de fins a 750 metres. Els serveis d'aquesta terminal portuària facilitaran que qualsevol contenidor o càrrega general ubicada al Port de Tarragona pugui arribar a qualsevol port del món, i a la inversa. 


Creixement del transport d'animals vius

A continuació, Josep Andreu va parlar del cas concret del Port de Tarragona, aportant les principals dades i característiques de la infraestructura tarragonina, com el moviment de mercaderies de 2017 (34 milions de tones), les línies estratègiques de creixement i la important evolució, en els darrers anys, pel que fa a inversions per millorar la connectivitat de la infraestructura portuària. 

 

Respecte el tràfic amb el nord d'Àfrica, el Port de Tarragona va moure 3,6 milions de tones durant l'any passat, on la majoria dels productes eren derivats del petroli. Andreu va destacar també un dels tràfics que més bona evolució està tenint el Port de Tarragona, com és el d'animals vius. En sis anys ja s'ha superat el milió de caps de bestiar. Els principals països amb els quals s'opera en aquest tipus de tràfic són Turquia, Líbia, el Líban Algèria i Egipte. 

 

 



Comentaris

envia el comentari