L'Ajuntament de Salou renova la seva imatge corporativa

El nou logotip municipal vol transmetre una idea innovadora i moderna
La nova imatge corporativa de l'Ajuntament de Salou | TarragonaDiari.Cat

 

L'Ajuntament de Salou ha dut a terme un canvi de la seva imatge corporativa. La iniciativa de realitzar un redisseny del logotip municipal sorgeix després de considerar que la seva imatge havia quedat envellida i desactualitzada, i des del consistori es va valorar la necessitat de donar-li una nova configuració i figura, modernitzant-la i renovant-la segons les necessitats i noves tendències del disseny, segons els estils d'avantguarda de les arts gràfiques i amb el clar objectiu de donar-li un nou aire, més actual i adaptat a la imatge d'un municipi que vol ser exemple de renovació, innovació i modernitat.


El resultat és un logotip que manté els principals elements del logo antic des d'un punt de vista conceptual, és a dir, la forma de rombe, la identificació de la senyera, l'ona del mar i les veles que suren. Tots els elements junts creen un mosaic que forma la S de Salou, però simplificant, sintetitzant i modernitzant la imatge, i fent-la més actual. És una evolució que canvia bàsicament les formes i l'estètica, no pas l'essència. Incorpora dins la seva composició la lletra S, que cobra protagonisme. A més, el nou logo aposta per la policromia amb un codi cromàtic semblant, però enriquit amb més tonalitats i colors. Es manté el groc del sol, els blaus del cel i el mar i el vermell. També s'afegeix el verd, com a element de natura i medi ambient i el taronja-daurat, dedicat a la platja.

 

El regidor de Serveis Interns, Jesús Barragán, ha explicat que «un logo és un actor en una societat canviant, i per això arriba un moment en què la seva estètica queda obsoleta perquè les tècniques i les claus visuals, així com les tendències, han evolucionat». El nou logotip que es proposa no és, doncs, segons Barragán «un mer exercici gràfic, perquè hi ha un fons i un contingut». «Ajuda a projectar una imatge específica de la ciutat. Acolorida, mediterrània, positiva, alegre, atractiva, oberta, cosmopolita i evolutiva. Transmet i reforça una imatge optimista de la ciutat i de la seva realitat», ha conclòs el regidor.

 

 




Comentaris

envia el comentari