Com educar els nens i nenes desenvolupant les seves potencialitats? El Col·legi Sant Pau de Reus té la resposta

El treball de les Intel·ligències Múltiples és una de les bases de l'escola
L'alumne ha de poder desenvolupar totes les seves capacitats. | Cedida

 

Al col·legi Sant Pau de Reus, continuant amb el seu procés d’innovació educativa i emmarcat dins del projecte CIM (Creixem amb les Intel·ligències Múltiples), elaboren les seves pròpies propostes d’activitats. Aquestes, estan basades en el treball de les Intel·ligències Múltiples. A través d’aquests projectes volen potenciar la creativitat, l’autonomia i el compromís dels seus alumnes per tal que puguin esdevenir persones competents. També busquen educar cada nen i nena des del desenvolupament de les seves potencialitats personals, propiciant un treball de descobriment personal per ajudar-los a créixer com a persones úniques i irrepetibles que conviuen a la societat.

 

En un dels sis projectes que treballen a cicle mitjà, «Experimentem», conviden els alumnes a treballar molts aspectes relacionats amb la ciència. En començar el projecte, es treballa el marc teòric per introduir els nens i nenes en el tema a desenvolupar, a partir també dels seus propis coneixements. Seguidament, s’endinsen en nous aprenentatges a través del fascinant món de la manipulació i l’experimentació. Al llarg del trimestre els alumnes, que es converteixen en petits científics, aprenen tot fent i desenvolupant els diferents experiments plantejats. Aquesta pràctica els ajuda a crear coneixement i pensament, gràcies també a les diferents estratègies emprades.

 

Els alumnes experimenten per aprendre. | Cedida

 

Abans de fer cada experiment, els nens i nenes, a través del treball cooperatiu, han de formular diferents hipòtesis. Seguidament han de portar a terme l’experiment i, finalment, en treuen unes conclusions, aprenent així, què ha passat i per quin motiu. Després de fer aquest treball, cada alumne ha de preparar una exposició individual d’un experiment que, prèviament, ha buscat amb l’ajuda i ús de les noves tecnologies, a l’aula. També cal destacar que, no només es treballen aquests conceptes, sinó que també aprenen la importància de seguir unes pautes de treball i de comportament, la importància de ser fidels a les instruccions per evitar riscos innecessaris i que la ciència no sempre és exacta havent de fer moltes proves per arribar a obtenir uns resultats i unes conclusions. Per acabar, i amb paraules dels propis alumnes, «hem après a observar, a pensar i a preguntar-nos el per què de les coses».

 

Podeu descobrir les instal·lacions del Col·legi Sant Pau de Reus visitant aquesta galeria de fotos, així com aprofundir més sobre la seva metodologia visitant la seva pàgina webEl Col·legi Sant Pau, ubicat a l'avinguda Marià Fortuny de Reus, és el primer centre que inicia uns projectes específics d'estimulació neuromotora i aprenentatge individualitzat basat en el desenvolupament de totes les intel·ligències de la persona, les intel·ligències múltiples, amb el Projecte Encaix a educació infantil i el Projecte CIM a educació primària

 

L'aprenentatge és més eficaç si inclou també diversió i es desperta la curiositat de l'alumne. | Cedida 



Comentaris

envia el comentari