La Setmana Santa, positiva per al turisme reusenc

Els visitants individuals al Gaudí Centre s'han incrementat un 48% respecte al 2016
Imatge d'arxiu. | ReusDiari.cat.

 

L'Agència de Promoció de Ciutat Reus Promoció ha intensificat la seva activitat turística i de promoció del patrimoni, ampliant els serveis amb motiu de la campanya de Setmana Santa. La campanya s’ha tancat amb un balanç positiu, amb un augment en les consultes ateses per l'Oficina de Turisme de quasi un 8,50% respecte a l'any 2016. Quasi el 85% d'aquestes consultes provenen de turisme català i espanyol, principalment del turisme de proximitat. En relació al turisme internacional, destaca el turisme francès i també el clar increment en el turisme alemany.


El 73% de les consultes estan relacionades amb el turisme cultural i d'aquestes, un 22% són del Gaudí Centre, el 20% de la Ruta del Modernisme, el 18% de l'Institut Pere Mata i un 12% de la Casa Navàs. Les consultes de gastronomia i compres representen el 13% i 4% respectivament. Reus Promoció va ampliar horaris de visites als llocs d'interès de la ciutat, com el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, el Gaudí Centre o la Casa Navàs. També es van realitzar diverses activitats, com la promoció del programa d'actes de la Setmana Santa de Reus; el repartiment de material de promoció de Reus als principals punts turístics de la Costa Daurada; i la promoció de visites guiades i altres activitats turístiques especials que es realitzen a la ciutat.

Pel que fa al Gaudí Centre, hi ha hagut un increment del 48% pel que fa als visitants individuals respecte a l'any 2016 mostra l'excel·lent resultat de la campanya. Cal destacar l'augment dels visitants de la mateixa ciutat de Reus (69%), quan al turisme estatal augmenta un 2% i destaquen els visitants provinents de Madrid, València i el clar augment dels visitants de Navarra. El turisme internacional també s'ha vist incrementat (314%), entre el que cal fer esment del turisme francès, majoritari, però també cal fer referència al turisme rus i al clar augment de turisme provinent dels Països Baixos.


Al Pere Mata, l'increment del 44% respecte a l'any passat, mostra també els bons resultats de la campanya. Entre el turisme de proximitat cal destacar l'increment dels visitants de Barcelona i província en un 55% i pel que fa al turisme estatal l'augment prové, majoritàriament, dels visitants d'Andalusia i de València. Pel que fa al turisme internacional, destaquen, principalment, els visitants d'Alemanya i Rússia.

La Casa Navàs ha experimentat un lleuger increment del 3% respecte al 2016, cal recordar que aquesta casa té les places limitades i ha assolit el seu màxim d'ocupació en tots els torns de visita. El 60% dels visitants han estat catalans i d'aquests un 83% provenen de la província de Barcelona. Els visitants estatals han estat el 12% i els internacionals han representat un 14%. L'Agència de Promoció de Ciutat Reus Promoció ha intensificat la seva activitat turística i de promoció del patrimoni, ampliant els serveis amb motiu de la Campanya de Setmana Santa. La campanya s'ha tancat amb un balanç positiu, amb un augment en les consultes ateses per l'Oficina de Turisme de quasi un 8,50% respecte a l'any 2016. Quasi el 85% d'aquestes consultes provenen de turisme català i espanyol, principalment del turisme de proximitat. En relació al turisme internacional, destaca el turisme francès i també el clar increment en el turisme alemany.



Comentaris

envia el comentari