Revolució digital a l'Ajuntament de Reus

Les noves tecnologies arriben per quedar-se al consistori amb un pla de transformació digital que compta amb més de quinze iniciatives
La pàgina web de l'Ajuntament ha fet vint anys. | ReusDiari.cat

«La ciutat de Reus està vivint una revolució digital i l'Ajuntament no només no s'ha quedat enrere sinó que ja l'està liderant». Així s'ha referit l'alcalde, Carles Pellicer, a les conseqüències del pla que s'està executant al consistori, el pla de transformació digital de l'administració. Actualment, el projecte el componen quinze iniciatives que, amb el temps, podrien anar creixent. El cost d'aquesta implantació és d'uns 350.000 en recursos externs —es calcula que el definitiu és entre 600.000 i 700.000 tenint en compte que molta feina s'ha fet amb personal i recursos municipals.


A efectes pràctics, el que aquesta «revolució» suposa és una suma de diverses millores que, en conjunt, suposaran una prestació de serveis encara més eficient. Entre els projectes que componen el pla s'hi troba el nou sistema de gestió econòmica i comptable, la finestreta única empresarial i de tramitació d'expedients i el portal de dades obertes. El primer punt, permet que un sistema informàtic calculi els costos de tot l'Ajuntament que, a la llarga, implicarà una reducció de despeses. La finestreta única permetrà que els empresaris puguin fer, a través d'Internet diversos tràmits municipals i el portal de dades obertes farà públiques diverses dades com el consum d'aigua dels reusencs o els sorolls, per tal de generar solucions en diversos possibles problemes.

També s'ha instaurat a les oficines de l'OAC —pròximament, a Hisenda, Ensenyament, Habitatge i Urbanisme— la signatura biomètrica. Això vol dir, s'han instal·lat tauletes en les quals es pot signar i que ajuda que tot sigui digital i el paper quedi a un costat. Altres millores s'han realitzat al sistema de cues d'atenció ciutadana amb cita prèvia, la factura electrònica o la possibilitat de presentar queixes i incidències. El portal de transparència, una nova seu electrònica —que possibilita realitzar més tràmits telemàticament—, la millora en la gestió dels centres cívics i les seves inscripcions o una aplicació per a contractes menors també es contemplen en aquest pla.

Finalment, s'ha fet més eficient el servei de cita prèvia, l'autoservei amb caixer automàtics per facilitar el pagament d'impostos i taxes i s'ha creat un geoportal-mapa interactiu que permet localitzar en un mapa tots els serveis de la ciutat. Cal recordar, que dins d'aquest macroprojecte ja es va presentar una eina d'anàlisis d'activitats que fa públiques les dades d'activitats econòmiques i la seva evolució a Reus.

 

L'alcalde i el regidor Marc Arza | Carla Bergadà



Comentaris

envia el comentari