El transport urbà del Vendrell

«Facin l’exercici d’anar a la parada del carrer del Garraf, que està situada al lateral de l’N-340, darrere una tanca sense marquesina i al final d’un pendent». El ressò de l’última reunió de «Regidors al barri» em ve a la memòria per començar a escriure aquest article i parlar d’un dels temes candents i transversals d’aquestes reunions: la deficitària situació del transport públic urbà de la nostra vila.

 

La primera cosa que caldria destacar és que no és difícil trobar gent farta del servei de transport públic perquè, des de la reestructuració, és deficient, insuficient i està mal organitzat, la qual cosa comporta que hi hagi zones del municipi a les quals no arriba amb regularitat. Hem de tenir en compte que la fisonomia del nostre municipi requereix un sistema de transport públic urbà, eficient i amb uns bons horaris de connexions i una infraestructura de parades en condicions. Caldria recordar que és molta la gent que viu a la perifèria del nostre municipi i té la majoria de punts d’interès situats al centre neuràlgic de la vila. 

 

La xarxa de parades d’autobús distribuïdes pel municipi després de la reestructuració feta pels qui governen avui dia té dèficits infraestructurals greus. Els suggereixo que facin l’exercici d’anar a la parada del carrer del Garraf, que està situada al lateral de l’N-340, darrere d’una tanca sense marquesina i al final d’un pendent. Si algú pot, que m’expliqui de quina manera una persona amb mobilitat reduïda pot accedir a la parada, o bé una persona gran o, fins i tot, qualsevol persona. Per si no n’hi hagués prou, els veïns del barri del Francàs s’han de jugar la vida per travessar la carretera en baixar de la parada que hi ha a l’N-340 quan tornen del centre de la vila o de l’hospital. 

 

La parada l’han posat al voral de la carretera, sense llum i amb un pal indicador on mostra que allí hi ha una parada d’autobús. En cas de pluja, et mulles; si fa vent, surts volant; i si vols seure, has de portar una cadira de casa. Si seguim cap al Vendrell, en el mateix voral de la carretera direcció Barcelona, els veïns de la urbanització de Torreblanca han de fer una excursió pel voral de l’N-340 de 200 metres sense cap tipus de tanca de protecció. Han d’anar per una corba en què els conductors no tenen angle per veure la gent que camina de cara als cotxes. Han de passar per un pas soterrani, sense llum ni senyalització que indica als conductors que es poden trobar vianants per arribar a una parada sense il·luminar que hi ha a la part exterior, situada al voral de la carretera que porta cap a un pas soterrani. A la plaça dels Germans Trilles a Coma-Ruga pots trobar una marquesina sense parada i una parada sense marquesina a escassos 100 metres. 

 

Dels horaris se’n poden dir moltes coses, però a mi ja em va bé recordar alguns autocars que passen cada hora per alguns punts del municipi, i això diu molt de la deficiència del servei. La gent que viu al Francàs, per posar un exemple de veïns damnificats, si no va amb L-0 a l’hospital i vol anar amb transport públic, ha de fer una veritable excursió, amb fins a tres transbordaments per anar del seu barri fins a l’hospital. Si ho fan amb L0 d’anada, tenen un trist i oxidat pal com a parada al voral, i de tornada et deixa a l’altra banda del voral de l’N-340 on te la pots jugar esquivant els cotxes. 

 

En general, i per la quantitat de queixes que tenim del servei amb l’anterior govern, podríem dir que van fer un veritable nyap amb els canvis i que, en matèria infraestructural, els canvis es van fer pensant en el transport i no en els usuaris. Lluny de donar solucions, van generar més problemes que a avui dia queden de manifest a les reunions de «Regidors al barri». Es troben de segona volta de reunions i no han sigut capaços de trobar una solució en aquesta matèria, encara que hi ha hagut insistència de la gent per posar de manifest la vigència del problema.


En aquest sentit, el nostre govern té l’esquena coberta perquè la llei no l’obliga a tenir un servei de transport urbà per la quantitat de gent que viu al nostre municipi, i que aquest argument ja l’han fet servir per tirar pilotes fora a les reunions de «Regidors al barri». Per la meva banda crec que el mal servei de transport urbà requereix solucions estructurals que mai arribaran d’aquest govern perquè són els mateixos que el van reestructurar i fer més deficitari. Val la pena recordar que no és gratuït, ja que als ciutadans i ciutadanes del Vendrell els costa una quantitat dels diners dels seus impostos i ara per ara la licitació és per deu anys.




Comentaris
Càndid
Els serveis públics que dona l'Ajuntament del Vendrell són caras, poc eficaços i insostenibles en el temps.
0
pepet
El transport públic es un greuge més dels barris marítims que estan abandonats desde sempre per l'Ajuntament, a excepció de quan toca cobrar el IBI.
0
Carme Vilar
Busos que, a sobre, no passen. Des del Nou Vendrell ens queixavem que en passaven pocs i ... en van treure la meitat! I a sobre donem fe que per tornar cap a casa hi ha parades (Rasa se'n Solà...) que ens hem esperarat des de 5 Min abans de l'hora de pas i fins a 20 min després i l'autobús NO HA PASSAT. I no només un dia; diversos dies hem estat esperant un bus que a l'horari deia que passava i no ha passat.
2
Antonio Garcia Leal
Al article hi ha un error tipogràfic on diu carrer Garraf, hauria de dir carrer Garrafo de Coma-ruga. Antonio Garcia Leal
0

envia el comentari