Els usuaris de l'R15 entre Reus i Marçà-Falset faran aquest tram en autobús durant l'estiu

El motiu són les obres de millora al túnel de l'Argentera per suprimir la limitació temporal de velocitat
Passatgers baixant del tren a l'estació de Marçà-Falset de la R15. | Cedida

 

Les obres a la línia de rodalies R15 entre les estacions de Reus i Marçà-Falset obligaran a cobrir aquest tram en autobús des d'aquest dissabte 29 de juliol fins al 3 de setembre. Renfe ha informat que, durant poc més d'un mes, habilitarà un servei alternatiu per carretera entre les dues estacions de ferrocarril de la línia d'Estació de França a Riba-roja d'Ebre, passant per Tarragona i Reus, a causa de les obres de millora a la infraestructura, en concret al túnel de l'Argentera. Bàsicament, les obres consisteixen en la modernització de la via al túnel per suprimir la limitació temporal de velocitat existent i el pressupost supera els 2 milions d'euros. «Aquestes actuacions reafirmen el compliment dels compromisos del Ministeri de Foment amb el pla d'inversions a la xarxa de Rodalies de Catalunya», s'afirma en el comunicat de Renfe i Adif.

  

  

 

 


La reprogramació dels serveis permet, segons assegura Renfe, mantenir els horaris habituals en el trajecte Reus-Barcelona, «el que registra el moviment més elevat de viatgers en aquesta línia», apunta. Per motius operatius, els viatgers de les Borges del Camp podran iniciar i finalitzar el seu recorregut en tren. També s'ha establert un dispositiu amb personal d'informació i atenció al client que orientaran els clients a les estacions de Reus i Marçà-Falset i en el transbordament bus-tren, i viceversa. Per garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.

 

Millora de la infraestructura al túnel de l'Argentera

Les operacions consistiran a modernitzar la infraestructura de via en aquest punt, que, amb una longitud de 4.044 metres, és el túnel no urbà de la xarxa d'ample convencional més llarg de Catalunya i el tercer de l'Estat. Amb aquesta actuació se suprimirà la limitació temporal de velocitat (LTV) existent en aquest punt, amb la consegüent millora de les condicions de circulació, tant per als serveis de viatgers, que també es beneficiaran d'una reducció dels temps de viatge, com per a les circulacions de mercaderies, segons Renfe i Adif.


Els principals treballs comprendran la renovació d'una tercera part de la superestructura de via del túnel i la rehabilitació de la part restant amb l'objectiu de millorar l'índex de qualitat i seguretat del trànsit ferroviari. Per això, es durà a terme la substitució i rehabilitació del carril i les travesses; el sanejament de la capa de balast —eliminant a més la contaminació i les restes de determinats materials com el carbó—, l'optimització dels paràmetres geomètrics de la infraestructura i la millora del sistema de drenatge. Un cop completats aquests treballs, es faran les operacions tècniques per verificar l'òptim comportament de les instal·lacions i obres complementàries en els sistemes d'electrificació, seguretat i comunicacions abans de restablir la circulació.

 

«L'execució d'aquesta actuació reafirma el compliment dels compromisos del Ministeri de Foment amb el pla global d'inversions que està impulsant a la xarxa de Rodalies de Catalunya per modernitzar les infraestructures, amb l'objectiu de prestar un servei de majors índexs de qualitat, eficàcia i eficiència», conclou el comunicat. En el marc d'aquest pla, l'actuació que es durà a terme al túnel de l'Argentera s'uneix a altres obres ja finalitzades, en execució i previstes a la línia R15 i que inclouen tots els àmbits del sistema ferroviari —infraestructures, via, electrificació i instal·lacions de seguretat.



Comentaris

envia el comentari