Denuncien per presumpta estafa una empresa de jardineria que treballava a la Costa Daurada

L'afectat els va entregar 5.000 euros per col·locar una tarima al voltant de la seva piscina i els responsables del negoci van desaparèixer
La piscina on l'empresa havia de col·locar la tarima de fusta. | Cedida

 

Un veí de Sant Just Desvern, a la comarca del Baix Llobregat, ha denunciat l’empresa Servicios de Jardinería.es per una presumpta estafa. La companyia té la seva seu a Sant Feliu de Llobregat, però gran part de la seva activitat la duu a terme a la Costa Daurada en municipis com ara Vila-seca, la Pineda, Salou o Cambrils. Per aquest motiu, Alberto Bardaji ha volgut fer públic el seu cas i alertar els residents d’aquesta zona. Malgrat que els Mossos d’Esquadra no tenen constància de cap altra denúncia interposada contra aquesta empresa ni a la demarcació de Tarragona ni enlloc de Catalunya, podria haver-hi més afectats que no haurien notificat la seva situació a la policia. delCamp.cat ha intentat posar-se en contacte amb els propietaris del negoci sense èxit, però ha pogut parlar amb l’afectat, així com tenir accés a la denúncia i a altres documents que acreditarien l’engany comès per l’empresa.

 

El client va contactar el passat mes de març amb aquest negoci dedicat al disseny, creació i gestió d'exteriors perquè volia col·locar una tarima de fusta al voltant de la piscina del seu domicili. «El responsable va venir diverses vegades a casa i vam parlar de tots els detalls. Em va generar molta confiança i vaig acceptar abonar part del total per avançat per tal que pogués pagar al proveïdor», ha explicat Bardaji, que va donar a Servicios de Jardinería.es una quantitat de 5.112 euros, el 80% del pressupost que costava l'execució de la reforma.


Els problemes van arribar en el moment de la col·locació. «El dia que havíem quedat per instal·lar la tarima, no es va presentar i em va trucar per dir-me que en arribar el camió que transportava el material s’havia adonat que el color no era el que havia demanat i que, per tant, hauria de tornar a fer la comanda», una situació que es va produir una segona vegada un mes després. El responsable de l’empresa, Juan Carlos González, li va prometre que l’error no tornaria a passar però ja no van quedar una tercera vegada. L’home va deixar de respondre els correus electrònics, així com les trucades. De fet, el telèfon que apareix a la pàgina web de l’empresa ha deixat d’estar operatiu. Bardaji, després de comprovar que seria impossible localitzar-lo, va decidir recórrer a un bufet d’advocats per emprendre accions legals. El primer moviment va ser l’enviament d’un burofax de cinc pàgines amb tota la documentació pertinent i el rebut de pagament. Però l’empresa no el va rebre mai i Correus el va retornar al bufet.

 

Ara, l’afectat ha decidit a anar més enllà i, després de recopilar més documents, el passat 18 de juliol va interposar una denúncia contra Servicios de Jardinería.es. Bardaji ha assegurat a aquest mitjà que l’empresa ja va perdre una causa judicial en el passat i que podria haver-hi moltes altres persones que haurien patit una estafa similar. «El meu objectiu és condemnar-los. Sé que són insolvents i probablement no em retornaran els diners, però això fa història. El que vull és que la gent s’assabenti del que fa aquesta empresa, per aquest motiu he portat el cas per la via judicial però també n’he fet ressò a les xarxes socials i entre amics», ha apuntat. Paral·lelament, també ha treballat per frenar la seva publicitat a Internet. El portal milanuncios.es presentava fa unes setmanes més de 200 entrades de la companyia i després de trucar per alertar-los de la seva situació, l’usuari ha comprovat que els anuncis han desaparegut de la pàgina web. Pel que fa als responsables de l'empresa, segueixen sense donar senyals de vida.


Imatge del croquis que mostra els treballs que havia de dur a terme Servicios de Jardineria.es. | Cedida


Comentaris

envia el comentari