El 87% de petits comerços de la demarcació de Tarragona ignora la venda online

Tot i la modernització del comerç i els seus processos, la implantació d’aquest model sembla tenir dificultats per implantar-se
El Prime Day d'Amazon tindrà ofertes exclusives durant 30 hores.
Amazon, amb el seu servei PrimeNow, encapçala l'ecommerce. | Amazon

 

En l'era «post-ebay», la del regne d'Amazon i les seves facilitats de compra, la venda de productes mitjançant l''ecommerce' semblaria ser el sistema destinat a implantar-se. Segons el Pew Research Center, un 80% dels americans compra, de forma habitual, utilitzant aquest recurs i, sense haver d'anar tan lluny, un 70% d'espanyols assegura realitzar compres per internet un mínim d'una vegada al mes. Els productes que més es compren a internet són, en aquest ordre: equipament per la llar, equipament personal i oci i lleure.Tot i aquestes dades, sembla que el petit comerç de la demarcació de Tarragona es manté, de moment, al marge. Segons un estudi realitzat per la consultoria J3B3, només un 12,8% dels petits comerços del Camp de Tarragona té botiga online. Aquesta és la dada més baixa de tota Catalunya.

 

Si el petit comerç ja va haver de lluitar per sobreviure a l'arribada de les grans superfícies i competir amb elles en horaris i preus, sembla que ara toca enfrontar un nou jugador i és que, tal com va iniciar Amazon l'any 2016, aquestes empreses online s'estan introduint en la venda de productes de primera necessitat, arribant a entregar-los en una hora. En aquest sentit, és esperançador 20% dels establiments de Tarragona que, segons l'estudi, es plantegen fer el pas.

 




Comentaris

envia el comentari