Una parella afectada a l'atemptat de Cambrils denuncia que no els retornen la reserva d'un hotel a Calafell

La parella no va poder ocupar ni un dia l'hotel ja que l'home va estar 17 dies ingressat
Vista aèria de la platja de Calafell.
Vista aèria de la platja de Calafell. | Ajuntament de Calafell

 

Una parella que va ser víctima de l'atemptat terrorista de Cambrils del mes d'agost ha denunciat a 'El Periódico de Catalunya' que fa més d'un mes que intenten que els retornin íntegrament la reserva que van fer a un hotel de Calafell que no van poder ni ocupar. La reserva a l'hotel calafellenc, que era del 19 al 27 d'agost, l'havien fet a través d'una agència de viatges, que al seu torn havia reservat l'hotel a través d'un conegut portal de promocions d'Internet. Però la nit del 17 al 18 d'agost, la parella estava al Club Nàutic de Cambrils i van ser víctimes de l'atemptat terrorista. L'home va patir diverses ferides i va ser operat d'urgència a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona. Després va estar ingressat un total de 17 dies entre aquest hospital i el de la Vall d'Hebron de Barcelona. Segons expliquen al diari, la dona va trucar el mateix dia 18 per anul·lar la reserva, cosa que van fer sense problemes i, fins i tot, li van agrair el gest. 


Però el retorn dels 958 euros que havien pagat com a reserva no està sent igual de senzill. Més de la meitat d'aquests diners —concretament 487 euros— no els hi han retornat perquè figuren com a costos de cancel·lació. El document de contractació indica que si l'anul·lació era entre el 16 i el 19 d'agost es cobraria el 100% de l'import, però els afectats entenen que les circumstàncies van ser del tot excepcionals. Després de molt insistir els van retornar prop de 470 euros, però la resta no. Tot i les diverses reclamacions que estan fent, el problema no se soluciona perquè hi ha divergències entre el proveïdor, el portal d'Internet i el mateix hotel, i cadascun es passa la pilota.

 

Segons explica 'El Periódico', l'agència de viatges al·lega que no són una companyia asseguradora, i que és l'hotel qui decideix l'import que factura pels serveis contractats. El portal web, per la seva banda, apunta que només són intermediaris entre el proveïdor i l'hotel, i que necessiten l'autorització de tots dos per tornar els diners. Des de l'hotel, per últim, es defensen dient que la reserva no es va fer trucant directament a l'hotel, i els dirigeix de nou a l'agència de viatges. La parella lamenta que es trobin en aquesta situació i la contraposen amb l'actitud que van tenir molts hotels a Barcelona acollint a gent que havia quedat bloquejada el dia de l'atemptat.




Comentaris

envia el comentari