Calafell planteja crear una zona taronja d'aparcament entre l'Estany i el Passeig de Segur

Ramon Ferré assegura que l'actual sistema no genera prou rotació, i el PDECAT critica la mesura
El pàrquing del costat del Mercat de Calafell. | PDECAT Calafell

 

L'Ajuntament de Calafell planteja que es creï una zona taronja d'aparcament a la zona de l'Estany, el Mas Mel i el Passeig de Segur. Una zona taronja que substituiria l'actual zona blava que només està activa els mesos de juliol i agost en aquestes zones i que, segons l'alcalde, Ramon Ferré, «no funciona de forma correcta, ja que no genera prou rotació dels vehicles que hi aparquen». Aquesta és una de les conclusions de l'estudi que ha fet una empresa externa, i que ha de servir de base per implantar el nou sistema. 


«L'estudi deixa clar que en aquesta zona hi ha una rotació insuficient, de dos cotxes per dia i aparcament, quan hauria de ser de 4,5», apunta Ferré. A més a més, l'ocupació de places als carrers que no són de zona blava «és molt alta», cosa que fa «molt difícil trobar lloc per aparcar quan es vol anar a la platja, ho hem pogut veure aquesta Setmana Santa». Amb la zona taronja —que seguiria funcionant només els mesos de juliol i agost— es vol aconseguir una major mobilitat a la zona compresa entre l'Estany i Cunit els mesos d'estiu, raó per la qual estaria implantada a tots els carrers que hi ha entre el passeig i la via del tren.

 

«S'aplicaria a tots els carrers però a un preu molt més baix que la zona blava pels no residents, i a més es podrien agafar tiquets per dia o per setmana», explica Ferré. Els residents a la zona tindrien l'aparcament gratuït, mentre que els residents a altres zones de Calafell tindrien un preu més reduït. L'alcalde remarca que això «només és un estudi que ara estem presentant a veïns i comerciants perquè donin la seva opinió», però apunta que la majoria d'ells coincideix a remarcar que l'actual sistema «no està funcionant». En tot cas, difícilment entraria en funcionament abans de l'estiu del 2018.  


Crítiques del PDECAT

 

No ho veuen d'igual manera des del PDECAT de Calafell, que creuen que la zona taronja pot ser perjudicial per al turisme. En una nota enviada als mitjans asseguren que «l’impacte de diferenciar-nos per fer pagar a la gent que ens ve a visitar, quan al Vendrell o a Cunit no ho fan, no creiem que sigui positiu pel nostre municipi», i que «l’únic que s’aconseguirà és que la gent marxi». El partit afegeix que «l’excusa que no hi ha aparcament en alguns moments és falsa», afirmant que «sempre n'hi ha, encara que costi de trobar-ne» i lamenta que «s’hagin tingut reunions amb associacions sense tenir en compte l’oposició».

 

L'estudi també apunta diversos canvis a la zona blava, com ara una ampliació d'horaris i reducció de tarifes pels no residents a la zona de la Platja, ja que l'ocupació de la zona blava en aquest nucli és només del 50%. La mateixa reducció de tarifes per a no residents (d'1,5 a 1 euro l'hora) s'aplicaria a Segur Centre, que veuria reduït el funcionament de la zona blava a només els matins. Aquesta podria ser una mesura que ja s'implantés aquest any. També s'està estudiant fer una zona similar a la taronja al Blanquet i al Mercat, per aconseguir millorar la mobilitat, ja que aquests pàrquings «molts cops es col·lapsen», segons Ferré.

 

El PDECAT veu en aquestes mesures només «un mitjà d'ingressos pel govern local». Una apreciació que no comparteix l'alcalde, que afirma que «es reduirien tarifes i horaris de la zona blava a llocs com Segur Centre» i ha recordat que el govern anterior «va activar la zona blava del Passeig de Segur, l'Estany i el Mas Mel des de la Setmana Santa fins a l'octubre, mentre que nosaltres l'hem deixat només als mesos de juliol i agost».  



Comentaris
ppet
Bona iniciativa, pero hauria de ser per tot el municipi. O tothom gartis o tothom a pagar perqué sinó estem fem ciutadans de primero o de segona categoria.
0

envia el comentari